Stem nu zondag op Jan! Stem op CAP!

Beste bloglezer,

Zoals jullie ondertussen weten, ben ik nu zondag 10 juni voor de eerste keer in mijn leven kandidaat bij de verkiezingen.

Ik sta op de 18de plaats op de senaatslijst van het Comité voor een Andere Politiek (CAP - lijst 13). In heel Vlaanderen en Brussel kan je op mij stemmen.

Het CAP is een nieuwe politieke beweging die volgens mij een kans verdient. Met het CAP kom ik op voor sterke sociale oplossingen en voor meer solidariteit, zowel in ons land als in de rest van onze wereld. Overal neemt immers de kloof tussen arm en rijk toe. Overal vallen steeds meer mensen uit de boot. Overal neemt de milieuvervuiling angstwekkende proporties aan.

Hier is maar één antwoord op: het moet anders en beter, een andere politiek is nodig en mogelijk. Met het CAP ijver ik mee voor een politiek die wel rekening houdt met de zwaksten in onze samenleving, een politiek die wel opkomt voor een rechtvaardige verdeling van de rijkdom, een politiek die wel opkomt voor gelijke rechten en plichten voor iedereen, een politiek die niet geïnteresseerd is in vetbetaalde mandaten, maar in het realiseren van echte sociale en ecologische vooruitgang.

Hopelijk kan ik op jouw stem rekenen. Elke stem betekent voor mij en voor CAP een steun in de rug om verder te werken aan een andere en betere wereld, een wereld die niet in het teken staat van de winsthonger van een handvol rijken, maar een wereld die sociaal is en gezond is om in te leven, ook voor de toekomstige generaties.

Hartelijke groeten,

Jan Buelinckx
18de plaats senaat
CAP - lijst 13
www.anderepolitiek.be

Comments

Popular posts from this blog

Dans het Wereld Economisch Forum weg

[Verkiezingen 2004] De 'kleintjes' doen ook mee

[Poëzie] Een anti-oorlogsgedicht van mijn zusje Laura