Jongeman zkt. job

Hallo,

Ik ben Jan Buelinckx, 24 jaar, licentiaat in de nieuwste geschiedenis en gediplomeerde in de ontwikkelingssamenwerking, optie politiek en conflict. Voor mijn opleiding geschiedenis aan de Universiteit Gent schreef ik een scriptie over de gevolgen van de val van de Berlijnse Muur voor de radicale linkerzijde in België. Aan de hand van een bronnenonderzoek en interviews heb ik getracht na te gaan hoe de Belgische radicale linkerzijde de turbulente gebeurtenissen tussen 1989 en 1991 overleefd heeft. Voor mijn opleiding ontwikkelingssamenwerking, eveneens aan de Universiteit Gent, onderzocht ik in mijn eindverhandeling de positie van de Zuid-Afrikaanse vakbondsfederatie COSATU in het beleid van de huidige regering van Thabo Mbeki. Dankzij beide opleidingen en beide scripties heb ik een zeer ruime en kritische blik op de wereld en ben ik in staat om een onderzoek tot een goed einde te brengen.

Vlak na mijn opleiding ontwikkelingssamenwerking bezocht ik met een groep medestudenten het Centraal-Afrikaanse land Oeganda. Daar deed ik een zeer rijke ervaring op met onder andere het bezoek aan NGO-projecten, research-centers, overheidsinstellingen, vluchtelingenkampen, en dergelijke meer. In samenwerking met Oegandese en Congolese NGO-mensen deed onze groep ook drie dagen participatief vredesonderzoek in een afgelegen Oegandees district, dat al jaren geteisterd wordt door een conflict tussen verschillende bevolkingsgroepen.

Werkervaring heb ik als gelegenheidsredacteur in het Vlaams en Brussels parlement, waar ik gedurende 6 maanden mee instond voor de verslaggeving van de commissievergaderingen en de plenaire zitting. Hierdoor beschik ik over een vlotte pen, een goede redactionele feeling, een grote taalvaardigheid, een uitgebreide politieke kennis en ben ik vertrouwd om in een dynamische en deadlinegerichte omgeving te werken. Uiteraard kan ik zowel zelfstandig als in teamverband werken, beheers ik mijn talen en beschik ik over de nodige PC-kennis.

Dankzij mijn engagement in de andersglobaliseringsbeweging ben ik zeer goed vertrouwd met het werk van de verschillende NGO's en andere organisaties uit het middenveld. Zelf ben ik lid van de sociale beweging Attac en hou ik me voornamelijk bezig met sociaal-economische thema's. Tijdens mijn studies aan de Universiteit Gent coördineerde ik gedurende anderhalf jaar de lokale Attac-kern. Samen met enkele andere enthousiaste jongeren organiseerde ik debatten, lezingen en gespreksavonden aangaande de globaliseringsproblematiek, de Noord-Zuidthematiek en de grote maatschappelijke problemen. Hierdoor ontwikkelde ik mijn organisatietalent en mijn zin voor initiatief.

Ben je op zoek naar iemand met een vlotte pen, een scherp analytisch vermogen, een uitgebreide politieke kennis en een optimistische geest, neem dan gerust contact op. Mijn coördinaten vind je hieronder.

Tot gauw!

Contact:
Jan Buelinckx
Weefselstraat 25
9030
Mariakerke
België
Tel 0486/93.12.58
E-mail: janbuelinckx@yahoo.com

Comments

Popular posts from this blog

[Poëzie] Een anti-oorlogsgedicht van mijn zusje Laura

Dans het Wereld Economisch Forum weg

[Verkiezingen 2004] De 'kleintjes' doen ook mee